tisdag 6 november 2007

Addicted to Blocket

hej hopp. vart in till stan och åt lunch med vän S idag. sicken tjej! när man har ont om tid och blir förälder och allt sånt så hinner man inte med alla sina vänner/bekanta. man måste lyssna inåt och bestämma sig för vilka man verkligen vill behålla och vilka som kanske kan vara. jag låter hemsk...är jag kanske. försöker mer se mig som realistisk. S är iallafall en sån vän jag alltid vill behålla. grym! trevlig lunch i stan vart det. hade tänkt köpa en julklapp eller två men det orkade jag inte. skyndade mig hem iställer så att jag hann ligga i framstupa sidoläge en halvtimme innan jag skulle till dagis och hämta E.

vi åkte till bibban och lånade nya böcker till henne. så söt är hon när hon sitter i soffan i barnhörnan på bibban och läser. väldigt mycket fantasi i henne nu. väl hemma åt vi fiskgryta till middag. på kvällen efter lite lek vart det dusch och kvällsrutin som vanligt. hon somnade fort idag. sa att hon var hungrig när vi skulle läsa saga så hon fick en banan att gnaga på medan jag läste. hon brukar aldrig säga att hon är hungrig sådär...

en man kom hit och köpte tv:n som jag la ut på blocket igår. min första tv som jag köpte på elgiganten när J och jag skulle flytta ihop 2001. en fin sony var det. fick 1000 kr för den. kändes bra. det är så ROLIGT att sälja saker på blocket. jag är säkert kocko...men jag tycker att det känns som att vinna på lotteri när någon köper nåt och jag får pengar... crazy me. lätt att bli beroende...men nu finns inget mer att sälja. väntar dock att en tjej på J:s jobb ska köpa vinterdäcken som står i källaren. hon har sagt att hon vill ha dem...MEN varför kommer hon inte till skott. jag har sååååååååååååååååååååååå svårt för människor som inte får tummen ur. va fan, kom hit och köp däcken nu! hur svårt kan det vara, tänker hemska hemska jag. J tycker att jag ska coola ner och ha bättre förståelse för att människor är olika och som alltid så har han ju rätt, min überkloka man.

i morgon ska J vara ledig och E också (från dagis då alltså). om vädret är ok så åker vi nog till Plikta och leker lite. går i Linné och kanske äter lunch ute... myyyyyyyyyyys. ser fram emot morgondagen.

ska nu lägga mig i soffan och slappa innan jag påbörjar en ny bok. har inte läst såhär mycket sen innan jag fick barn...en bra sak med att vara sjukskriven är alltså att man/jag får läst lite mer. det gäller att passa på. för när knut och rut tittat ut dröjer det nog innan man orkar med sånt igen. då gäller det ju att hinna duscha och borsta tänderna för tusan.

Inga kommentarer: