fredag 9 november 2007

Bon Jovi

hur jävla patetisk är man inte. sitter vid datorn och lyssnar på bon jovis "bed of roses" på en fredagkväll. J jobbar och jag är så JÄVLA GRAVID. fast jag har 13 veckor till förlossning är jag så jävla gravid att det inte är sant. mår ärligt talat bara sämre och sämre.
sammandragningarna blir intensivare och fler. foglossning höger sida. tjock. svullna händer. svullna ben. kissenödig ständigt. svårt att röra mig. har allvarliga problem med att ta mig från golvet till stående. konstant rödflammig i fejan. är så trööööööööööött. såååååååååå trööööööööött. inte sant. ont i ryggen. andfådd. svåååååra tyngdkänslor i underlivet, vilket beror på en mycket otrevlig graviditetskomplikation som jag helst inte vill behöva nämna alls. smarta kvinnor kan nog räkna ut vad jag menar. min kropp (as I know it) är puts väck. på några månader har jag förvandlats till denna heffaklump. it's crazy. blir trött av allt. av att duka av bordet. av att hänga tvätt. av att gå långsamt framåt. av att resa mig ur soffan. jag är ju van att vara PIGG PIGGELIN PIGG!!! jag kan för fan gå ned i spagat annars. börjar bara asgarva om jag tänker på det nu.
och som pricken över i all denna oro. hur ska det gå med bebisarna? mår de bra? kommer de stanna i magen tillräckligt länge? hur ska jag klara en förlossning igen? vill bara lipa och känner mig ensammast i världen.

inte så bra dag idag. kanske märks lite bara. måste ha mer bon jovi. sen sova fort.

Inga kommentarer: