torsdag 22 november 2007

Snart födelsedag

ååååååååååååååååååååååhhhhhhhhhh, min kropp. var har den tagit vägen? graviditetsåkommor hittills:
- sura uppstötningar
- allmän otymplighet
- fördubblad bröststorlek
- svullna fingrar
- svullna ben
- åderbråck (inte bara benen)
- kissenödig hela tiden
- törstig hela tiden
- ont i ryggen
- ont i fogarna (särskilt på kvällen)
- viktuppgång
- ser ut som ett äpple i ansiktet

japp. nu fick jag sagt det. och visst ska jag vara glad att jag ännu inte fått några allvarligare komplikationer (högt blodtryck...blödningar eller så)...... men det är ju ändå jobbigt. på morgonen är jag okej men på kvällarna helt slut. ont och trööööööööööööött som ett as. hugaligen. 29 fulla veckor nu. bara 11 veckor kvar då? hur ska det sluta? jag har ställt frågan massor av gånger...men ingen svarar mig. sen slår det mig ibland: shit, jag ska ju föda fram dessa båda också. det gör ju JÄVULUSISKT ONT. det gjorde det förra gången. sen ska de ju bo hos oss. hjälp och samtidigt så underbart att jag känner mig välsignad. är allmänt förvirrad idag. måste nog äta kvällsmat.

vill för övrigt meddela att det är min födelsedag i morgon. då blir jag 26 år. J ska vara ledig och han och E kommer att väcka mig med frukost på sängen och paket. jag är en lycklig människa. älskar att fylla år. är som ett barn i det avseendet.

kram bloggen. snart dags att lägga in ett nytt magfoto.

här kommer veckans länk från growingpeople:

http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=12582

Inga kommentarer: