måndag 12 november 2007

Irritabel

hm, börjar äntligen känna igen mitt gravidhumör från när jag väntade E. irriterad! MYCKET som gör mig arg och uppretad. en sak som verkligen stör mig är när jag HELA TIDEN tappar grejer och ja, det liksom bara glider ur händerna på mig. dessutom har jag ju ursvårt att böja mig till golvet och få upp det igen. allra värst är att jag lyckas tappa saker så de liksom rullar in/hamnar under andra saker. supergravid fetknopp som kryper under köksbordet och slår huvudet i när hon ska plocka upp diskborsten som mirakulöst flög 4 meter ur handen på fetknoppen. helt amazing vad jag lyckas med.
försöker hålla mig lugn och det är lättare eftersom jag har E. måste ju vara stabil. försöka försöka försöka vara den perfekta mamman. funkar nästan hela tiden. vi hade två konflikter idag...men det gick bra. hon har blivit så flamsig och tramsig E. vid middagen så håller hon bara på och jönsar sig hela tiden. blir lite too much ibland. babblar massor i nattmössan och svarar inte på tilltal utan svarar bara med att löjla sig ännu mer. liiiiiiiiiiiite jobbigt att umgås med en treåring som uppför sig som en ettåring när man vet hur duktig treåringen egentligen är, if you see what I mean.
att vara mamma är att ha dåligt samvete. att känna sig otillräcklig och tvivla på sin förmåga. är det bara jag som gör det? känner sig alla andra kompletta? supersäkra på att de gör rätt hela tiden?
jag vill bara att E ska känna att jag älskar henne no mather what. att hon är bäst och att hennes päron alltid finns där för henne. att hon ska bli trygg och lycklig. hur gör man för att lyckas med detta? varför finns ingen manual till föräldraskapet?

well well. en annan sak som är intressant är att ha sex i vecka 27 med duplexmage. just so you know.

Inga kommentarer: