onsdag 14 november 2007

Nitton

igår var mamma här och sov över till idag. E, hon och jag hade myspys och bakade frallor efter att vi hämtat E på dagis igår. idag har vart en lugn dag och på kvällen vart E och jag till Lerum för att fira J's lillasyster som idag fyller 19 år. nitton.

minns när jag fyllde nitton. det var den första födelsedagen jag firade tillsammans med J. min man. det är snart 7 år sen det. på fredag i nästa vecka fyller jag ju 26. tjugosex. så vuxet det låter. men jag känner mig liksom inte vuxen riktigt... när känner man sig vuxen? fast jag har barn och man och volvo och icakort och sånt så känner jag mig inte vuxen. jag känner mig som jag alltid gjort. tänk om fyra år fyller jag trettio. om allt vill sig väl vill säga. och om allt vill sig ännu mer väl så är jag då mor till E som då är 7,5 år och Knut&Rut som då är knappt 4 år. känns helt absurt. hoppas hoppas hoppas att Gud/den högre makten också vill att det blir så underbart.

har börjat läsa "bitterfittan" och kan VARMT rekommendera den till alla!

Inga kommentarer: