tisdag 20 november 2007

Magen

ja, magen är stor. stor stor stor. svårt nu att nå ned till golvet och jag stönar och frustar mer och mer för varje dag. allting är jobbigt/tungt. måste verkligen ta tag i saker på min todolista nu innan jag blir så tjock att jag inte fixar att lämna sängen.

var på läkarkontroll idag. sista hos doktorn på mvc. cervix är fortfarande opåverkad. bra blodtryck och hb. skönt att cervix såg bra ut. sammandragningarna blir ju som sagt värre och mer intensiva och det är inte utan att man oroar sig. men ni ska se att jag säkert får gå tiden ut. ska bli intressant att se hur man klarar sista månaden i så fall. känner att om jag fixar en tvillinggraviditet, en tvillingförlossning och första året med tvillingar och ett större barn utan att få ett allvarligt psykbryt så ska jag vara SÅ STOLT ÖVER MIG SJÄLV!!! behöver inga mer utmaningar sen... känns skönt att slippa fundera på andra utmaningar av typen: vasaloppet och göteborgsvarvet...om nån frågar om jag är intresserad kan jag bara säga att jag burit två bebisar i magen och fött fram dem... skämt åsido. göteborgsvarvet SKA jag springa nån gång. inom 10 år alltså. funderar mer på vad jag vill i mitt liv. vad har jag för önskningar, drömmar och mål. grunddrömmen är att få leva ett friskt liv tillsammans med J och mina tre barn. förutom det drömmer jag om följande:
- att fostra barn till blir trygga individer som mår väl
- att få fast jobb
- att få jobba med barn
- att lära mig spanska
- att lära mig spädbarnsmassage
- att gifta mig med J
- att resa tillbaka till Platja d'Aro och ROM (mina favvoplatser på jorden förutom hemma)
- att resa till New York och Nya Zeeland (don't ask me why)
- att läsa många klassiker
- att springa göteborgsvarvet
- att bli gympainstruktör
- att skriva poesi
- att jobba ideellt för amnesty

och säkert om andra saker också. som jag inte kommer på nu. i skrivstundens hetta. bis Morgen.

Inga kommentarer: