tisdag 30 september 2008

Snö

ni vet det där med att man blir insnöad när man har småttisar. det är så sant. man har liksom ett konstigt behov av att tala om för alla om exakt när de sov senast. hur deras dygnsrytm ser ut just nu. vem som äter bäst och helst vill man älta även otrevliga saker som andra kan finna rent stötande...som bajs och kräks och sånt. det man snöar in på allra mest är SÖMNEN. de är så central.

men idag ska jag inte älta hur dagens sömn såg ut. jag ska bara bryta ihop och gå vidare. ta nya tag i morgon. inte för att dagen var en katastrof...utan för att mina små tycks byta sömnmönster som vi andra byter underkläder eller så.

nu till dagens STORA nyhet. J var och hämtade ringarna. RINGARNA. jag provade mina bara fem gånger. eller sju. och när jag provade sista gången så visste jag att nu. NU. NU får jag inte prova dem fler gånger innan den 25/10. blir ju lite löjligt... dessutom är vi ju inte gifta än. och ringarna betyder ju just det. J fick nästan slita dem av mig. ringarna ville liksom bo där på mitt finger. de sa det till mig. nu är fingret (och ringarna) ledsna och gråter och kommer att göra det ända till den 25:e. fingret ser tomt och trist ut. något fattas. löjligt egentligen hur himla glad jag är över det här med att vi ska gifta oss. det blir ju liksom inte mer vi bara för att vi är gifta. men så fort jag tänker på bröllopet eller ringarna...eller J...eller att vi ska heta samma efternamn allesammans. då svävar jag på rosa moln. så lycklig jag är. världens finaste man har jag. på alla sätt. han är min bästa vän alla kategorier. och dessutom så är jag ju kär i honom. måste gå och pussa honom. NU. undrar om jag kanske bara kan prova dem en gång till. i smyg kanske?

3 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Med mig får du gärna älta sömnen, jag är lika insnöad som du! :-)

Linda sa...

sååååååååå underbart att ha fl-tråden där ALLA (iallafall nästan) är lika insnöade.

Anonym sa...

Ha, en till som försöker gräva sig upp ur denna snöhög..
Underbart med bröllop!
Vi är nu mer inne på att göra som ni.
Prova ringarna en gång till...i smyg...bara, du får det, vi förstår dig!
Ta hand om er!