måndag 1 juni 2009

Planerar

idag när jag kom hem var inte kidsen och mannen hemma (de var och slarvade runt på stan ;)
jag röjde lägenheten i ilfart. tror att förmiddan varit intensiv för min käre make för här såg ut som om vi hade haft barnkalas för 24 barn snarare än att 3 barn+pappa haft lite morgonbestyr... men ändå... när barnen är intensiva så hinner man ju INGENTING! iallafall kom de hem vid fem och jag fick tre sockerljuvliga timmar med mina små. J och E drog vidare till svärmor för att fira henne... de är så söta mina barn!!! ler stolt.

var lugnt på jobbet idag. journalsystemet låg nere så jag var lite handlingsförlamad... gjorde lite småpill istället...

vilken värme förresten.

funderat en del kring valet på söndag. är så pinsamt dåligt påläst på detta. skäms lite. jag som brann så för politik förut. läste ju till och med statsvetenskap någon termin. det var jättekul... men jag behövde ett mer konkret yrke. ni vet vad det blev. jag har kommit på att jag gillar det konkreta. jag gillar ramar och rutiner. jag mår SJUKT bra av att arbeta igen. sen är det tufft att ringa hemma och höra J svettas med hemmapusslet. saknar mina gullpärlor. E var så fin idag när hon kom hem från sin farmor på kvällen. trött och svettig och bara så ljuvlig som hon kan vara.

dax att förbereda morgondagen. det är föräldramöte för de nya barnens föräldrar på dagis i morgon kväll. J får gå. vill inte gå hemifrån så fort jag kommit hem. minns hur spänd jag var inför första föräldramötet när E började på dagis. nu känns det inte så exotiskt. känner ju alla där redan liksom... nästan iallafall. undrar så hur ellen&ester kommer att hantera dagis.

Inga kommentarer: