lördag 6 juni 2009

Två soliga dagar och Moneybrother

igår var jag ledig. tjejerna och jag for lite norrut och träffade tvillingkompisarna J och E och deras mamma V. så mysigt! och så roligt att få se hur de bor! TACK för de goda plättarna och den mumsiga kakan. och för trevligt umgänge förstås!!! alla tre tjejerna har pratat om "eiasch och janna" idag.

idag var också en toppendag. om man bortser från kvällens fotbollsförlust förstås. vi har varit i slottskogen och träffat farfar. klappade djur och såg sälarna! sen hade vi lite pannkakspicknick. lekte lite på plikta....och lyssnade på symfonikerna som spelade så fint! verkligen en helmysig dag. till och med solen värmde oss!

på kvällen kom mor och far och kollade på fotbollen här. mindre bra spel...men kul att träffa dem iallafall.

i morgon RÖSTA. i alla val tidigare har jag röstat på ett parti. i morgon blir det ett annat. har spanat runt lite på nätet och bestämt mig... ni ska väl rösta!


tack för alla kommentarer efter senaste inlägget. stora E och jag har haft en liten krisperiod senaste. ny strategi från mig: ställa mindre krav. inte tjata. resultatet efter två dagar är - inga konflikter. kanske en bra strategi att vara mer selektiv då det gäller vilka strider man ska ta... hon har sökt ett par fighter men jag har bara smajlat upp mig och busat bort det och hon glömmer av vad hon skulle bråka om. en sak är säker oavsett vilken strategi man än väljer: det är tidvis svårt att vara mamma. sen så går det liksom inte att lura sina barn. de bara VET hur man mår...vad man känner... hur man än uppför sig så läser iallafall mitt stora E av mig utan problem. jag är genomskinlig för henne. min stora stora tjej!

näpp, ni ska jag få in lite bilder från idag, tror jag.

2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Så himla kul att de kan prata!

Skönt att nya taktiken verkar funka så fint.

1+2-barnsmamma Carola sa...

Vilket sammanträffande, vi var också i Slottskogen i lördags. Gick på Barnens Zoo och var på Plikta. Såg er dock inte, men vi var ju inte direkt ensamma:-)
Kul hade vi i alla fall.
Kram