onsdag 9 december 2009

Dolls

hemma och vab idag alltså. försöker lägga bort arbetsmoralen som evelina skriver men det är svårt. Ebba är på dagis.

de små och jag har haft hygienkontroll (nagelklipp+bad och hårtvätt) och nu leker de med dockor. de har bäddat med kuddar och täcken mellan skrivbordet och trappräcket och sjunger "byssan lull toka killen schull de kommej tre hangin på väääääägen". så gulligt. blir nästan som en koja där emellan.

snart lunch och sen ska vi nog sussa sött en stund alla tre. ester hostade bort halva natten så jag har inte sovit någe vidare. men vi mår förhållandevis bra. hoppas de vill äta något idag. jag har preppat favvismaten. köttfärssås och makaroner.

förresten. J fyller år idag också. vi sjöng för honom vid sju och han fick en fin t-shirt och en kofta som jag köpte i Alingsås för ett tag sedan. de var jättefina och ganska dyra. om inte tjejen som jobbat där varit så trevlig hade jag nog tvekat mer på priset. god service lönar sig verkligen om man vill sälja till mig. jag är en sucker för proffsiga försäljare... på gott och ont.

4 kommentarer:

MorsanMia sa...

Det var fina kläder!
Och god glass.

Tänkte bara sa...

....och det tog han på sig på jobbet. Hottade upp den med lite snigelspår =)

Linda sa...

vi är så vana vid snigelspår så det var ingen fara på taket. verkar förresten som att han har en förträfflig praktikplats!

MorsanMia sa...

Den bästa han kunde ha fått.. och ungarna dyrkade honom