söndag 6 december 2009

Helgen - sammanfattningen

morsanmia och kvinnanmedkoftan: välkomna hit! hörde av mannen att han sprider reklam om bloggen. kul ;)

det blev visst en bloggfri helg igen. kanske hälsosamt.
fredagen: besök av vänner. mysigt.
lördag: pepparkaksbak och lussekattsbak med mormor, morfar och moster. julmarknad i byn! besök av vän på kvällen.
söndag: julmarknad i torslanda (kallt, blött och TRÅNGT). middag med farfar + fästmö.
vi håller igång alltså.

jag var ju hemma tis-tor förra veckan med min kära hosta. är bättre nu. och precis lagom till att nästa jobbvecka ska börja så har nu ellen feber. ester hostade så hon kaskadkräktes upp all välling på kvällen. E är snorig och hostig hon också. härliga tider. känner dock paniken inför jobbet eftersom jag var hemma i förra veckan och BEHÖVER iallafall jobba måndag och tisdag. så J blir hemma och VAB:ar från sin praktik i morgon och förhoppningsvis kan mor och far ta tisdagen då de ändå ska komma hit... så får jag ta ons och tor om de behövs... fredag har jag semester för att vi ska fira Lucia på ÖF. häääääääääääääärliga tider. man vet aldrig hur det blir. en dag i taget. en sekund i taget med tre små gryn i huset. man kan bli trött på det visst, men det är ju så det är. och med ett barn sedan tidigare så VET jag ju att DET BLIIIIR BÄTTRE. ganska snart. visst kan stora barn bli sjuka också. men E har iallafall inte blivit det alls lika ofta och inte så illa varje gång. som sagt, vi får se! jag ska iallafall försöka pallra iväg mig till jobbet i morgon.

lägger in lite bilder från helgens spännande äventyr också.

barnen är verkligen mitt guld. jag kan ibland inte förstå hur någon välsignat mig med tre så vackra tösabitar. jag blir sjuttanimej religiös av detta här. E är så fin nu. mysig. fundersam. intelligent. vacker. solstråle. visst, hon retar sina systrar ibland. men är oftast generös och hjälpsam mot dem. talar om att hon älskar dem.
ellen har EXPLODERAT i talet igen och visar att hon förstår så mycket. idag sa hon till ester "eschter, ja kan inte hoppa. jag har tempen." hon kände sig helt enkelt lite vissen och vi hade precis tagit tempen och jag hade förklarat att hon hade feber. ester är fröken viljestark just nu. hon kan allt själv och vill och vill inte. HELA TIDEN. sen är hon det mammigaste jag någonsin skådat. det är bara mamma. mamma och mamma. "mamma, äkar dig..." säger hon och menar att hon älskar mig. hon pussar och kramas och är bara så gooooooo. min lilla loppa, kallar jag henne.

godnatt...lilla blogg. sov så gott så ser vi i morgon hur den dagen blir.

2 kommentarer:

Karin sa...

Men gud så gulliga kommentarer! Mina tårar kommer trilla när mina är där! Dina små pratar lika bra som min stora gör nu, det är ju så olika - men vad roligt det är att höra hur de får ihop allt. "Jag har tempen" är ju bara helavancerat!

Linda sa...

ja, ibland är de faktiskt så gulliga att tårarna bränner där innanför.