söndag 20 december 2009

Kallt

vi är så ovana vid kylan här där vi bor. känner mig nästan elak när jag går ut med de små...men de behöver luften. och de behöver springa av sig. bylsar på dem MYCKET kläder och idag lurade jag dem att springa upp och ned för en backe för att hålla värmen. de tyckte det var jätteroligt!

just nu sover de små. E och J handlar julgran. stora sockret ville hellre vara hemma med mamma. hon vill alltid helst vara hemma. hon är väldigt bekväm med det. problemet är att om hon är hemma hela dagen så blir hon lätt seg som kola och alldeles odräglig. så hon fick följa med iallafall. hemska päron vi är. ikväll blir det alltså till att klä granen. men innan det ska vi käka mellis och leka lite hos några grannar. supertrevliga människor! det är så fint här där vi bor. massor av barn. och massor av trevliga föräldrar. dagis är nära. skolan är nära. det tar 7 minuter att gå till tåget och tåget tar 8 minuter in till stan. det finns bussar också såklart. samhället är litet. om du frågar mig är det värsta idyllen. ån som rinner igenom är också perfekt. iallafall på sommaren då vi svalkar oss där. alltså 5 minuter till "badplatsen" vid ån. vill man gå till sjön tar det nog iallafall 20 minuter. wow, nu är det färdigt med reklamen för vår lilla by. men vi älskar verkligen att bo här.

igår på myskvällen såg vi på Robinson och åt godis.

söndagar brukar ju vara lite jobbiga eftersom den långa arbetsveckan ligger framför en. men inte idag. jag ska jobba måndag och tisdag och sen ha JULLOV i 12 dagar. nästan 2 veckor. det ska bli UNDERBART. bara gå hemma och drälla. eller nej, vi ska hitta på massa kul. träffa en del folk. vi har något litet mål varje dag...men vi måste ha det. barnen gillar när det händer något. såna barn har jag. de ÄLSKAR att fara iväg till någon eller när någon kommer hit. antagligen gillar de det för att de är vana vid det, men ändå.

J var ute och sprang en sväng förut. jag känner pressen på mig. jag MÅSTE komma igång. MÅSTE. min kropp är alldeles slapp. ingen kondis. och fyra envisa gravidkilon som är fast på mig som bly. var är motivationen, Linda? hitta den. kom igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

"4 gravid-kilon"? Var har du gömt dem? Du är alldeles perfekt älskling! Springa gör man i först hand för att stärka hjärtat, inte för att bränna fett, eller?

Linda sa...

läser du bloggen nu, älskling. du är fin.