måndag 21 december 2009

Sleeeeeepy

i morse hade jag ställt klockan på 06. jag vaknade 07.43 med mobilen (väckarklockan) i handen. nice. tur att jag inte hade några morgonmöten inbokade. det var KALLT idag också. minus 7 här hemma och minus 14 i A-ås där jag jobbar. huga. Linda inte van vid vinterkyla.

väl hemma hämtade jag yrvädrena från dagis. passade på att ta hem alla kläder från dagis. ni vet, regnställ och sånt. vet någon exakt hur många kilo sand ett ynka regnställ kan innehålla. otroligt! nu är de tvättade och rena till nästa gång de används. jag vet att personalen vill att man tvättar regnkläderna ibland. därför gör jag det. jag är en sån där jobbigt duktig mamma när det gäller dagispersonalen. jag tänker att om jag namnar barnens kläder slaviskt, alltid har med extrakläder och blöjor i tid, alltid tvättar regnkläder och andra ytterkläder regelbundet, alltid kommer på drop-in, alltid lägger lite extra i fikakassan...alltid "sköter mig"...då måste de ju gilla mig... och då måste de ju gilla mina barn också. jag vet att jag är skogstokig, men sån är jag bara. kan inte hjälpa det.

på kvällen fick barnen sina hår klippta av kära farmor som kom över. hon är bra på klippet. ellen började gråta av skräck när hon fick reda på att hon skulle klippas. men efter att Ebba och Ester klippt sig så var det nemas problemas. nu är de fina! försöker få till lite frisyr på de små. trött på långa testar i nacken och konstiga fjun som pekar åt alla håll. visst är det sött...men när man närmar sig 2 år är det dags att få lite mer frisyr... nu är jag så där jobbig igen. shit.

ska jobba en dag till. i morgon ska jag försöka att GÅ UPP när klockan ringer... vi får se. ska börja på ny bok ikväll. alltid lika nice.

men först lite diskplöj, dusch och förberedelser inför i morgon. en dag mer jobb och sen TOLV DAGARS LEDIGT. det ska bli ljuuuuuvligt det.

Inga kommentarer: