tisdag 14 april 2009

Arbeit

idag jobb. hela dagen. J var i skolan så mor och far tog hand om barnen. sorg i mitt hjärta att lämna dem ifrån mig. men så är det. allt hade gått bra och mina föräldrar är underbara. någon med något bra tips på hur jag kan visa dem min tacksamhet mer än att ösa beröm och ord på dem. det har de nog tröttnat på. kommer bli en del "jobb" för mamma och pappa nu i maj när jag börjar jobba och J fortfarande har skolan. de kommer få ta hand om barnen 3 heldagar och 3 halvdagar under maj/juni. sen efter 5/6 kommer J vara hemma på heltid. det är då han ska ha en lugn och skön sommar, som han säger. jag gapskrattar bara.

jobbet var iallafall bra idag. vilken osannolik tur jag har som fått ett sånt jobb! jisses.

i morgon ruhe igen.

nepp. dags för en sväng ut på tradera.

kramkram.

2 kommentarer:

Evelina sa...

Kanske ett teaterbesök om de gillar sådant?
Eller en utflykt med hela familjen?
Kram

Lindas trädgårdsblogg sa...

Å andra sidan... vilken möjlighet för dem att verkligen få rå om sina barnbarn... lära känna dem... gosa med dem... ösa sin kärlek på dem. Det är inte alla mor- och farföräldrar som får den möjligheten. Men det är klart, det är ju inte bara enkelt.