torsdag 16 april 2009

Vår

när våren och värmen kommer. underbara tid. skiftningarna i årstiderna väcker minnen till liv i mig.

idag lugn dag. hängde vid sandlådan tillsammans med gatans femtioelva barn efter att vi hämtat E. vi var ute i över tre timmar. så härligt. barnen bara springer omkring och liksom roas av alla andra barn som också springer omkring. mammorna skvallrar. härligt. njuter av tiden.

vart lite gruff senaste dagarna mellan J och mig. det vanliga: jag är trött på att ansvara för allt hemma. men vi pratar och så pratar vi mer och så VÄGRAR jag gå med på att jag ska göra mest. life is an adventure.

nu ska jag göra te. och sen se på "På liv och död" i svt. jag ÄLSKAR alla serier om sjukhus och sånt. särskilt verklighetsbaserade. vad detta beror på vill jag inte spekulera i. det intresserar mig bara. drömmer ju om att bli doktor ibland. men bara ibland. känns som att med såna där jobb så måste man välja. men så är det kanske inte. välja, jag menar alltså jobb eller familj. jag VET att det finns doktorer som har familj. men ni förstår vad jag menar va? jobbet. det är ju bara jobbet. familjen. det är väl det som betyder.... jag tycker verkligen om mitt jobb. så missförstå mig inte.. men ........ blaaaaa......... nu blev allt bara flummigt igen.

so long.


förresten. i helgen ska E och jag till Linköping och hälsa på min kompis A som bor där med sin kille/sambo/vaddetnukallasinnanfolkgiftersigomdenuvillgiftasig. J blir hemma med yrväder 1 och 2. i nästa vecka ska jag dessutom arbeta två dagar: tisdag och onsdag... så det blir mycket tid ifrån ellen&ester nu. känns konstigt. sorgligt. men nyttigt. kanske. nyttigt iallafall att få tid med E. min stora flicka som alltid måste stå tillbaka för de små. det ska bli så kul att få ett litet äventyr med henne igen. och att träffa A såklart. hon är fin.

Inga kommentarer: