onsdag 15 april 2009

Gammalt

doften av insjö. doft av barndom.

idag har jag joggat för tredje gången på mindre än en vecka. antar att jag tröttnat på trötta ben och dåligt flås. min kropp vill bli lite mer som förut. starkare. nån som är på att springa Varvet 2011? hihiiahhhhhaaaaaaaaa...

annars en lugn dag. E på dagis. J på plugg. småtjejerna och jag softade. myspys, vet ni vad? vi som middag alla tre i vår stora säng. uppskattat. det måste vi göra om i morgon... om jag inte ska till köpcentrat då förstås... måste köpa nåt till min kompis A som bor i Linköping. E och jag ska dit i helgen... jag ska fixa någon kombinerad födelsedags- och inflyttningspresent. eller var för sig kanske. ska bli mysigt att fara iväg med bara E. min söta stora tjej! samtidigt konstigt att åka ifrån de små. sen ska jag jobba två dagar nästa vecka. huga. separationsångest. detta är en jobbig fas. för mamman. den här fasen när liksom de små små bebisarna inte är lika små längre. jobbstarten närmar sig och jag vill liksom både skratta och gråta och allt på en gång. det är så känslosamt detta med föräldraskap. förut var allt mer platt. iallafall känns det så nu när jag tänker tillbaka.

nej, nu ska jag gå ned i köket och briljera lite. min förvirrade man och hans kompis spelar MIG-spelet. jag regerar i MIG. jag till och med slog J under pågående förlossningsarbete på förmiddagen den 21:e januari 2008. fick hålla mig i gåbordet så fick J läsa och slå tärningarna. minnen.

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

"förut var allt mer platt" Vilket sätt att uttrycka sig på!

Hm, vet inte vad MIG-spelet går ut på så jag förstår inte storheten i din talang.