söndag 12 april 2009

Utanpå

idag sitter mina känslor på utsidan. blir så grymt irriterad. å så skärper man sig. när man möter folk som det inte är okej att sura inför. men så när man kommer hem så hoppas man kanske bli buren men inte. gick upp vid 6 i morse. igår gick mina sista påskgäster (syrran och kusinen) vid ett. väcktes cirka 5 gånger av larmet (ester hostade) och sen kom J hem halv tre (hade varit ute med ett par vänner). hade svårt att somna om och hade ont i magen och var hungrig. somnade om vid 4 och sen så vaknade de alltså vid 6. antar att jag är trött. men jag har ingen lust att sova. E's trotsighet smittar av sig på mig. eller så är det mitt dåliga humör som triggar hennes trots. egentligen är trots inget bra ord. men jag vet inte vad det kallas. utvecklingsfas kanske. jag har hört talas om något 6-årstrots. men E har ju inte ens hunnit fylla 5.

idag var ellen, E och jag på släktpartaj. mitt kusinbarn fyllde 12 år. lite annorlunda (och SÅ LUGNT) att bara ha en liten med sig. E lekte själv hela tiden då det var många andra barn där. kul och nyttigt med nya intryck. MEN som sagt så var vi rätt slut när vi kom hem och allt blev bara fel.

fan, känner för att lägga mig under täcket och lipa idag. aningen patetiskt kanske, men ändå. nedstämd.

men. min kloka kloka pappa har lärt mig att man inte ska ta några tunga beslut om kvällen. det ligger mycket i det. allt blir större och svårare på kvällen.

Inga kommentarer: