fredag 18 april 2008

Fräknar

precis när första vårsolen tittar fram så brukar man ju få liiiiiiiiiite lite färg nästan direkt... och jag brukar dessutom få en eller två fräknar mitt på näsan. man anar dem bara...men de finns där. nu har fräknarna kommit och jag är säker på att våren är här. gôtt.

E och jag (och de båda i vagnen) var ute över två timmar idag när J var och handlade.

idag fick vi våra varor från Mossagården, se länkar. sååååååååååå fina grejor!!! supergoda äpplen och päron mm. E och jag gjorde fruktsallad som vi åt till kvällsmat medan vi tittade på bolibompa. det är ju jättegott med fruktsallad. fattar inte varför jag aldrig gör det. tror jag sammanlagt gjort det 3 gånger sedan jag flyttade hemifrån. jag flyttade för övrigt hemifrån för 7 år och 18 dagar sedan. tiden går fort när man har kul. fnissar. kanske börjar jag bli gammal?

jaja...nu är det fredagskväll. alla barnen sover. måste nypa mig. klockan är ju bara nio över åtta. hör att J plockar ur diskmaskinen där nere. allt sedan vi fick reda på att vi väntade twins så har han blivit husligare än ja, jag vet inte vad. värsta klippan. I löv him. gotta marry him. when? jag vill ju heta samma efternamn som resten av familjen.. blir iofs svårt att släppa Carlsson. med C. samtidigt känns det fånigt att heta två efternamn. vet inte hur jag ska göra. måste nog vänta med att marry him iallafall.

sing a long är på 3:an och renee nyberg (programledarinnan) har en gräääslig klänning. annars gillar jag renee. menmen. även solen har sina fläckar. förresten ska ju knappast jag snacka om klädsmak. jag som mest går runt i tältliknande grejor än så länge. figurnära känns väldans avlägset.

ska nog göra 3-4 situps nu. så kanske magen blir platt igen? på tal om situps så handlar min favoritserie (ni vet i tidningar) om just det. katten gustav. tre bilder.
bild 1: gustav ligger platt på rygg och tänker "noll".
bild 2: samma bild och gustav tänker "fortfarande noll".
bild 3: någon kommer in i rummet och gustav tänker "attans, nu tappade jag räkningen!".

hysteriskt. förresten stavar kanske gustav med f. men det är snyggare med v så det får stå kvar.

trevlig helg!

Inga kommentarer: