torsdag 10 april 2008

Frukt&mandel

igår var vi besök på jobbet. supernice.

sen var vi ute en sväng. J och E åkte för att tvätta bilen och var snälla nog att köpa choklad till mig som jag hade bett om. frukt och mandel. 100g. det skulle de aldrig gjort. jag smällde självklart i mig hela utan problem.

sen på kvällen kom min vän, S, hit. supernice igen.

sen vart hela kvällen ett enda gnäll och skrik från e&e's sida. antar att det var chokladen för idag har det varit idel glada miner igen. aldrig mer choklad (iallafall inte 100g) så länge jag ammar.

idag var jag ensam med alla barnen för första gången på morgonen eftersom J skulle iväg med bilen på service. det gick jättebra. idel glada miner igen.

sen kom antiklimax. efter servicen skulle J, e&e och jag åka på spädismassage. MEEEEEEEEEEEEEEEN eftersom servicen drog ut på tiden så hann vi inte gå. sååååååååååå tråkigt eftersom jag verkligen sett fram emot det. hoppas vi får komma resten av gångerna (5) iallafall.

E är hos polaren L och leker. saknar henne lite. först är hon på dagis och sen hos en kompis och leker... jag vill ju ha henne här. men ........... så länge hon mår bra så får jag väl bita ihop. ellen sover i vagninsatsen efter en promenad (hon har snart sovit 3 timmar) och ester är med J vid skötbordet.

jag har hunnit vattna mina blommor också. de mår inte så bra nu för tiden. inte sedan e&e för nu går ALL min kärlek till barnen och jag har ingen över till blommorna. stackars dem. jag gillar dem fortfarande (särskilt orkidéerna)... men de får vänta några år nu. hoppas de överlever så kan jag ägna mig åt dem sen... då vill jag ha 100 stycken och åka på blomstermässa i Italien. undrar om det finns såna där. det är sånt jag dagdrömmer om ibland. mitt i allt kaoset. men tänk vad mysigt... en orkidémässa i Italien... så kan jag stanna till i Rom också. dricka lite vin på en uteservering och gå till Peterskyrkan och titta.

kramkram.

idag handlar verkligen bloggen om allt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du verkar vara en sån bra mor...du fixar verkligen allt. Jag har ångest inför sådana stora projekt som barn och familj...har ju fiancé men det är ju rätt enkelt i alla fall (jämfört med barn och allt)....min engelske pojkvän har faktiskt kommit hit nu och det funkar ok hittills...en vecka har gått...så vi får se hur det följer.
Linnea