tisdag 15 april 2008

Tänkt

flera gånger senaste dagarna har jag tänkt att: detta måste jag blogga om. men nu när jag väl sitter här så blir det tomt. hjärnan lägger av när jag väl har tid att sätta mig och blogga. bra terapi detta med blogg.

igår tände vi ett ljus för Engla. jag vet inte om det berör mer för att jag har barn. men det svider i hjärtat när jag tänker på att någon förlorat ett barn. att hon är borta.

idag har jag städat. en annan bra terapiform. J gick med vagnen och E var på dagis så jag kunde städa ostört i en och en halv timme. värsta lyxen. lyssnade på tokhög musik samtidigt. det var längesen. jag är säkert lite störd men jag nästan älskar att städa. J kallar mig för Monica och han har en bra poäng där.

sen var vi ute idag. vi är mycket ute. e&e är hyfsat nöjda i vagnen och sover för en gångs skull där (ibland)... dessutom mår E bra av att vara ute. idag var det supernice vår också. stod mot ansiktet mot solen och njöt av värmen. jag älskar när solen börjar värma ordentligt om våren. påminner om sommaren. man liksom hinner nästan glömma sommaren från år till år. men idag kom jag ihåg hur det känns.

ester kan också lyfta huvudet nu. lilla lilla älsklingstösen.

annars är det som kännetecknar livet just nu känslan av att inte hinna med. det finns tusen saker som jag ska göra...och sen så hinner jag med typ 3 av dem. crazy.

just i detta nu sover E och ester. J hänger tvätt och ellen ligger på filten och spanar på prylarna i babygymet. en typisk kväll hemma hos oss. J's kompis D var här idag. en hyvens grabb (han läser bloggen ibland...hihi). men ärligt.

Inga kommentarer: