tisdag 22 april 2008

Zlatan

igår handlade fotbollskväll om zlatan. hela programmet. jag gillar verkligen zlatan. vilken kille! jag beundrar hans "osvenskhet", att han inte är nedsmittad med jante. jag beundrar hans förmåga att hantera en boll (själv har jag aldrig förstått hur man hanterar saker med fötterna). MEN (there's always a but) den mannen/pojken är verkligen inte gjord för längre intervjuer. zlatan kan vara cool, sparka boll och svara på korta frågor. i en längre intervju blir det fel. frågor av analyserande karaktär passar inte. vill man göra skojiga, långa och intressanta intervjuer borde man välja andra personer än sportprofiler. så, nu var det sagt.

mycket fotboll nu. idag är det champions league. semi mellan liverpool och chelsea. jag hejar på liverpool. mest för att jag är hemligt förtjust i steven gerrard och för att deras arena har ett fint namn. J pratar om spelstilar och massa strunt men det förstår jag mig inte på. min hjärna liksom tycks sakna den typen av intelligens. fotbollsintelligensen alltså. men jag ser på fotboll ändå. för att jag älskar J. jag blir extra kär i honom när han blir sådär glad som han blir när han ser på fotboll. och när han drar igång med analys av matchen/spelet så är det roligt liksom genom honom. ni vet, om man verkligen gillar nån så blir det som är viktigt för den personen också viktigt för en själv. och jag gillar ju verkligen J.

en annan sak om fotbollskväll igår. chris härenstam. me don't like.

idag har mor, far och mormor varit här. underbart. mormor hängde tvätt. mamma putsade fönstrena i köket och frostade ur frysen och pappa satte upp grindar i trappan. me like my family. underbart!!!
E har varit på utflykt med dagis idag (J var med) och på eftermiddan lekte hon med L efter att hon hjälpt sin morfar lite med grindarna.

rapport från gårdagens bvc-besök får avsluta dagens blogg:

ellen - 6520 gram och 60 cm. fick sprutan och skrek till en gång.
ester - 5664 gram och 59 cm. fick sprutan och blev helt förstörd.
E - 20,5 kg och tyckte det var roligast att leka i väntrummet. höll e&e i handen då de fick sina vaccinationer.

ha det!

2 kommentarer:

Evelina sa...

Hihi, det där med gårdagens match känner jag igen, min karl missar inte en match, men här är det Chelsea som gäller för hela slanten, boysen har redan haklappa,bodys och matchdräkter..för de bara måååste de ju ha...öhhh, ja det är kul när karln köper kläder till dem!
Kram och ha det bra i sooooolen!/ Evelina, den andre bloggaren ;-)

Linda sa...

roligt med en annan tvillingmamma! ska spana in din blogg!