måndag 7 april 2008

Svårt

blogg. att starta en blogg var som att börja skriva dagbok igen, för mig. fast mer openly. om man säger. jag vet några som läser mig blogg (inte många...men några). och det är kul. att bli läst och så. smickrande... nästan. om jag hade någon vän som bloggade skulle jag också läsa. för att liksom lära känna ... eller av pure nyfikenhet. och jag vill ju att ALLA ska läsa. för sån är jag. MEN det finns nackdelar också. med att ha en blogg som folk känner till. jag vet ju inte exakt vilka som läser. bara de som berättar det för mig (L och D bland annat). ibland händer det grejor i livet som jag vill skriva om men som liksom inte riktigt går att skriva. nu låter det säkert helt snurrigt. men ändå. det är så som tankarna går idag. jag kan ju bara skriva sånt som det är okej att verkligen alla läser. eller så skiter jag i vilket. jag har inte riktigt bestämt mig ännu.

idag var det iallfall konflikt mellan J och mig. och även om jag inte kan säga att jag har rätt och han fel så vart jag så j-a arg och ledsen. ibland är vi så galet olika varandra. och mitt i all ilska och sorg så älskar jag ändå den där J. jag undrar om alla har det så. stormigt alltså. alla andra småbarnsföräldrar... bråkar de också? eller lever de leende med sina små kids i sina homestylade hem? jag bara undrar. ibland. mår sisådär nu. men det går över.

idag är J's kompis A här. han bor i Kina. spännande att höra om livet far far away. känns konstigt ibland när jag träffar J's vänner. då kommer jag på att vi åldras (eller iallafall blir vi äldre). i år är det 8 år sedan J och jag träffades. nu är klockan halv elva och vi ska fika.

köpte nya (vita och praktiska) gympadojor till E idag. på Allum. vi drog iväg med hela familjen till Allum nämligen. gick mindre bra med två skrikande ligister (ellen&ester). det var det konflikten började med. jag tyckte inte vi skulle till Allum men det tyckte J. och så bra gick det. att åka till Allum alltså. men men. nu ska vi fika J och A och jag.

Inga kommentarer: