söndag 27 april 2008

Utvilad

igår gick jag och la mig vid halv elva. tidigt för att vara mig. ester och ebba somnade vid halv nio och ellen samtidigt som jag. J satt uppe länge, tror jag. ellen sov från 22.30 till 06. hurra! ester vet jag inte när hon vaknade (kanske 02)...men hon gillar ju att amma ungefär 400 gånger per natt. tur att jag är en fena på att amma och sova samtidigt. efter att de vaknat får de ligga kvar i vår säng. jag orkar liksom inte "söva om dem" om man säger.

amning. ärligt talat så är jag rätt trött på det nu. trött på mina bröst. känner mig från och till som en mjölkko. saknar mina gamla bh-ar. ärligt, hur kul är det med amningsbh? men men. om en månad cirka så får de ju börja äta/smaka på vanlig mat. ska bli kul. och även om det är trist att amma amma amma ofta så är det ju skönt att slippa koka vatten och blanda ersättning. amning är praktiskt när man ska iväg också. maten är alltid med. färdigmat, helt enkelt.

måste bara skryta lite. E är så duktig. hon kan alla bokstäver och alla siffror. hon säger att hon inte kan U. men eftersom hon säger det så kan hon väl den också? min duktiga DUKTIGA tjej.

nu är frukosten klar igen. bad timing.

Inga kommentarer: