tisdag 29 april 2008

Scrabble

häromsistens slog jag ett slag för det ekologiska. idag vill jag slå ett slag för ett mindre komplext ämne nämligen: SCRABBLE (eller alfapet). vilket roligt spel! nu när tjejerna sover liiiiiiiiiiiiiiite bättre om kvällarna så spelar J och jag. grymt roligt! igår hade jag vunnit om inte J fipplat med protokollet så. fnissar. skönt för hjärnan att tänka på annat än bebisar och bajsblöjor för en stund också. hjärngympa som det så hurtigt heter.

idag är det tvillinggrupp som sagt. det håller på till halv tre så mamma ska hämta E på dagis idag. sen ska E och jag åka och handla.
så underbart att få lite tid bara tillsammans med henne. det har varit en bristvara det där. och jag saknar att umgås med henne bara. det blir mer av den varan tids nog. så snart jag slutar amma och e&e börjar peta i sig annan mat blir det lättare. och det börjar de ju med snart. vid 4 mån (21/5) ska de få börja smaka på potatis, palsternacka och annat festligt. ska bli skoj. det första E smakade på var havregrynsgröt. osaltad, utan nåt på och med liiiiiiiiiite rapsolja i. hon tyckte det var gott!

sommar ute nu. valborg i morgon och vårkänslorna spirar! hurra!

Inga kommentarer: