onsdag 12 augusti 2009

Kvällsdopp

igår kväll fanns många saker på min ständigt aktuella "attgöralista". men jag sket i allt och gjorde andra saker istället. mellan 20 och 21 gick jag en långpromenad med min granne som precis kommit hem från semester på sin hemort (någonstans i norrland, tror det var Umeå). sen vid kvart i tio gick jag och badade i ån med två andra tjejer som bor nära oss (inte grannar precis, men ni vet). det var mörkt och stilla där nere vid ån. man får akta sig så man inte sätter foten rakt i en stor kobajs. nakenbad i sen timma. det vara längesedan senast. men det var uppfriskande - eller om jag ska vara ärlig ISKALLT. men jag försöker vara mer positiv i mina ordval numera, som mamma. när det är kallt ute säger alltid mamma: "nej, det är friskt!". min positiva mamma. när Sverige förlorar i fotboll tycker mamma att det är så roligt för de som bor i det landet som precis besegrat oss. galna och underbara mamma.

efter långpromenader och iskallt bad var det nog tänkt att jag skulle umgås lite med min man. iallafall så tror jag att han hade sådana planer. men jag somnade. som en sten. tror han försökte få liv i mig...utan utdelning. jag är så trött på kvällarna nu när jag jobbar.

det funkar förresten bra med nätterna igen nu. i de nya sängarna alltså. nu när förkylningen nästan är borta.

Inga kommentarer: