onsdag 19 augusti 2009

Premiär

första dagen på dagis är avklarad. mycket anspänning då hela familjen har tillbringat hela dagen på dagis. det gick bra. ellen och ester sprang omkring rätt fritt och verkade inte överintresserade av att hålla reda på J och mig. de somnade ganska lätt (max 10 min) efter minimal protest. det enda som inte var bra var ellens humör då hon vaknade efter middagsluren på dagis. hon vaknade nog på fel sida. supergrining! tror hon inte sov färdigt. det kändes bra iallafall idag. i morgon och fredag har J dem själv på dagis... I'm back to work då. på måndag kommer den verkliga prövningen... känner mig optimistisk iallafall.

storflickan gör att jag måste gnugga mina små grå. hon får stå tillbaka. känner att hon är så långt ifrån mig. når inte riktigt. försöker och vränger mig. lyckas jag? vet hon hur viktig hon är för mig? jag känner mig ofta så otillräcklig i mitt föräldraskap. som att jag hade behövt två eller tre av mig själv. för att räcka till allt. låter superflummigt, men så är det. lite sorgligt. känns det inuti.

måste kila. har namnat resten av kläderna. tips: strykpånamnlappar. så lätt!

1 kommentar:

Evelina sa...

Du räcker till! Tror att man alltid känner så, även om man har ett barn så kommer man tycka att man kan göra mer. Kram på dig!
ärligt att första dagen gick bra! Lycka till!