onsdag 30 september 2009

Mittwoch

en fin dag. päron här.

lyssnar på maria callas idag. med sångare så inbillar jag mig att de allra bästa bär något av det svarta inom sig. lyssna på henne.

måste gå och lägga mig egentligen. men tiden då barnen sover måste tas till vara på bästa sätt. datorn. stora frågetecken kring mina prioriteringar nowadays.

precis kollat idol och Grey´s. så härligt att Grey´s är tillbaka.

happ, nu blev jag helt bloggtom. förresten tror jag att J har börjat blogga i smyg. men han är mer genomtänkt än jag. skriver inte bara rakt ut i luften det som är i huvudet. vill ha ett tema. kanske borde man ha tema när man bloggar. kanske inte. min blogg är ju min. och nu för tiden följer jag en hel del bloggar... jösses. när ska jag hinna läsa alla? sent på kvällen när jag egentligen borde sova, I guess. ofta dyker mina bloggtankar upp på dagen... "ja, det kan man blogga om"...och sen på kvällen är det borta. mycket inspiration får jag från radion när jag kör till och från jobbet. eller jag ska nog säga fick. för i måndags när jag skulle parkera bilen på jobbet så backade jag in i ett j-a träd och radioantennen bröts av. nice. nu måste jag lyssna på skivor. har svårt för skivor. måste ha babbel. christer i P3 är bra. folk får ringa in och berätta skojiga saker. ungefär den intellektuella nivå jag klarar när jag åker från jobbet. på morgonen lyssnar jag på P1:s nyheter och "Tankar för dagen"...men det vet ni ju för jag skriver ju ofta att jag älskar P1 morgon. eller älskade. att prioritera att laga radioantennen känns långt borta. måste lägga in de sommarprat jag ej lyssnat på ännu i mobilen. eller be J göra det. min fina J.

kvinnan som bor rakt över oss (lägenheten mittemot) har fått en dotter. hon födde i full tid och flickan vägde 2,8 kg. jag förundras. varför fick jag så stora barn? jag fick ju TVÅ barn i vecka 37 och de vägde ju båda över 3 kg. har jag bara extremt bra tillväxt inom mig eller är det genetiskt... nån som vet?

nu måste babblet upphöra. godnatt.

5 kommentarer:

Linda sa...

en del får stora barn andra får mindre...varför? jag tror inte att någon vet varför egentligen. Om det inte bror på rökning eller dålig moderkaka eller nåt sånt

Linda sa...

då var nog min moderkaka som en hel godisaffär. eller som ett jättelikt smörgåsbord, kanske?

1+2-barnsmamma Carola sa...

Jag gick 38+1 och mina vägde 2,4 och knappt 2,9. Tyckte det var trångt nog ändå...
Har tittat på dina underbara bilder. Vilka fantastiskt fina tjejer! Och en duktig fotograf också!:-)
KRAM

Åse sa...

Själv hoppas jag innerligt att det är en liten behändig sak i magen. fastän den nu är +1 vecka. Min e nog med en godisaffär, jag göder den för väl helt enkelt...

Linda sa...

Åse: kul att du kommenterar! + 1 vecka säger du, hoppas h*n kommer snart!!! LOVA att iallafall messa när du landat. lycka till!!!!!!