torsdag 10 september 2009

Torsdag - fredag?

så skönt när torsdagen är en fredag. allt verkar ha varit toppen de två senaste dagarna på dagis. barnen verkar må bra...förutom lite snor dårå. i morgon blir det öf om ingen får feber eller börjar kaskadspy över natten. sånt vet man ju aldrig...

J och jag planerar att kanske åka på SPA på vår första bröllopsdag. det skulle i så fall vara första gången som de små har barnvakt över hela natten. det blir mor och far som kommer hit i så fall...då kan de passa barnen hemma hos oss, vilket är lättast. vad tror ni om Lundsbrunn? J tyckte det lät trevligt där. varken J eller jag har varit på SPA förut och som ni vet är våra krav minimala. jag känner att jag hade velat ha ut två saker av en SPA-helg: 1 styck sovmorgon med min ljuvlige man och 1 styck kväll bara med min man och mig själv att bry mig om! J och jag har inte varit barnfria över natten sedan i november 2007. fnissar åt vårt liv. och samtidigt känns det rätt. barnen ska vara med oss. MEN... om man ska kunna vara ett bra päronmaterial så MÅSTE man ibland tänka på sin egen hälsa. jag känner det mer och mer. man knäcker sig annars.

nu händer något spännande. jag ska plocka lite i köket. sen duscha. och sen läsa några rader i min bok. sen somna på J's arm. en kväll som många andra. men fin.

1 kommentar:

Evelina sa...

Härligt! Åk på spa, det behövs som du sa för att vara ett bra päron!
Ta hand om er!