söndag 6 september 2009

Tacos?

vi fikade mellis nere vid ån idag. sen skulle vi fixa lite tacos. gott! medan J och ellen gick till affären för att köpa köttfärs och krydda så skulle ester och jag kirra grönsaksbiten... E lekte som vanligt med polaren L. ester och jag var grymma: gurka, tomat, paprika, majs, riven ost, lök... vi fixade allt vi kunde. sen kom J och ellen hem. det fanns ingen köttfärs i vår affär. antiklimax. E gick och åt middag hos L i ren protest och vi här hemma åt tacos utan köttfärs. bland det äckligaste på länge. barnen tyckte det var jättekul att ta för sig av alla tillbehör själva. esters favoritkommentar just nu: "baja sischta gånen"...eller "baja en gån till". underbart. de är så fina nu. så goa när det pratar med en. igår vart ester lite deppig precis innan hon skulle somna på kvällen "inte schova dagis. mamma meeeeee på dagisch". fick komma till mammas famn lite. mamman pedagog: "pappa går i skolan. mamma jobbet. barnen är på dagis. inte vara ledsen. mamma hämtar på dagis. mamma eller pappa kommer ALLTID och hämtar dig sen. mammor kan ju inte gå på dagis...blir tokigt!" jobbigt att hon visar att hon är ledsen över att bli lämnad. samtidigt är jag glad att hon kan uttrycka det. så vi vet.

dax för dagens gnäll i mitt lilla förkylningsträsk: whiskeyrösten fortsätter. nu har höger bihåla börjat bråka. känns som en blandning mellan tandvärk, huvudvärk och yrsel. fint. jag vill vara FRISK OCH PIGG!!!

nu ska jag hälla i mig några koppar te. kanske hjälper. andra tips på bihålor som är fucked up? (ursäkta språket).

Inga kommentarer: