onsdag 2 september 2009

Vänja sig

åååååh, det kommer nog bli några tuffa veckor nu. innan vi alla vänjer oss. ester hade varit lite småledsen på dagis igår. ingen katastrof...men lite grann. mammahjärtat brister direkt. personalen har märkt hur olika de är... jotack! ellen kör bara på. leker och hänger med de större barnen. ester kollar på. tar in. om man frågar vad som hänt på dagis så vet ester mer än ellen. som att ester är mer medveten om sin omgivning. och därmed också kanske mer medveten om att mamma och pappa inte är med på dagis mer. helst vill jag bara sjukskriva mig och lägga mig under täcket med barnen. men. det går ju inte. löser ingenting. J läser. jag jobbar. barnen måste gå på dagis. alla andra barn går på dagis. dagis är bra. ni märker hur jag intalar mig själv...? både måndag och tisdag har tiden varit väldigt knapp med de små. idag ska jag gå hem lite tidigare. igår hade jag premiär med min gympagrupp och kommer jobba lite senare på tisdagar... (hemma 17.20 cirka) vilket betyder att jag har lite tid att ta ut en annan dag (till exempel idag). tiden med barnen är så värdefull. de är så fina. i natt kom ester och sov på min arm. tror en liten lyckotår kom på kinden hos mig. hoppas hoppas hoppas de har det bra på dagis idag!
från och med nästa vecka kommer jag ju ha varannan fredag ledigt... börjar redan fundera på hur jag ska göra till våren... en dag varannan vecka? en dag varje vecka? en timme kortare varje dag? heltid ÄR för mycket med tre små hemma och jag är så glad över mina fredagar nu under hösten... jag älskar jobbet mitt, som ni vet. men jag jobbar ju för att kunna leva... inte lever för att kunna jobba ;)

3 kommentarer:

Evelina sa...

Linda , du är alltid så klok.
Tycker att du ska ta lediga Fredagar om det går ihop sig, precis som du säger man jobbar för att leva, leva med familjen inte med jobbet. Är så nyfiken på om du gjort slag i saken och börjat plitat på något?
Kram

Linda sa...

jag plitar lite då och då ;)

Linda sa...

finns så lite tid bara.