tisdag 22 september 2009

Varning för ras

ännu en kväll/natt med otröstlig ellen. mamman frustrerad och heeeeeeelt slut. det är mycket för alla nu. ekorrhjulet snurrar på och ingen hänger egentligen med. barnen trivs på dagis men det är ändå mycket. intryck... antar att deras små hjärnor blir som en tombola med alla nya saker. jag tog det lite lugnt på morgonen och kom senare till jobbet. kände att jag ville träffa åtminstone ellen och bara krama lite extra efter nattens strapatser. hon verkade som vanligt - glad och pigg. vi gjorde barnen lite extra fina i morse. de fick sina nya kläder från me&i på sig och nu håller jag en tumme och hoppas att dagens FOTOGRAFERING går bra. kan tänka mig att det blir hyfsat svårt att få de små att sitta stilla på en pall inför en okänd fotograf med mastodontkamera. J hämtar vid 14 idag och lämnar väl rapport strax därefter.

det är mycket nu. mycket av allt. mycket jag vill hinna med och räcka till... men det blir mest pannkaka av alltihopa.

bläääääääääääääää.

7 kommentarer:

Linda sa...

fina du är så bra mamma för alla dina tjejer!!!

Själv slåss jag mot försäkringskassan som anser att eftersom Siri växer och går upp i vikt så har vi ingen mertid!!! om man vänder på det och ställer sig frågan Varför lilla Siri mår bra och går upp i vikt så är ju svaret ganska givet. Dvs lilla Siris mamma och pappa jobbar häcken av sig för att hon ska må bra! Gahhh, man får ju gråa hår.

Linda sa...

härliga försäkringskassan. fortsätt kämpa så länge du orkar, vännen! jag VET ju hur mycket tid du/ni lägger extra på den där sockerpinglan ni har!!!

Esmeraldah sa...

Känner väl igen otröstligt nattskrik. S ägnar sig åt det ibland. Speciellt när det hänt mycket nytt. Det är ju såå frustrerande att inte kunna/få trösta ordentligt!

Evelina sa...

Du är min bästaste ordmyntare!
Tombolapäron, liksom tvillingförälder ju!
Jag snor det, om jag får?
Du är som Linda sa: bästa mamman för dina barn! Trötta småbarnsföräldrar är något vi säkert vuxit upp med också, och vi blev ju hyffsat ok?!
Kram på dig, gå nu och lägg dig ;-)

Linda sa...

blir GLAD av bloggpepp! alla ord jag ev. myntar får man använda hur man vill!

Vikkan sa...

Tror rakt inte att allt du gör blir till pannkaka. Fast pannkaka är ju rätt gott faktiskt! ;-)

Hoppas fotograferingen gick bra i de nya fina me&i kläderna!

Måste sätta nytt datum för tvillingträff tycker jag! Inte för att jag vill sätta mer press på dig men det är ju så fantastiskt roligt att träffa er alla söta från "nystanet"!
Massa kramar Vikkan

Linda sa...

vikkan: jag vill också boka tvillingträff. kanske lättast via nystanet eller vad tror du?