lördag 2 januari 2010

2:e januari

idag blev en lugn dag. framförallt ellen behövde det.

J och jag är som två trasor också. abstinensen är kompakt. varför utsätter man sig för det här? igen. och igen? det enda som känns rätt är att åka och köpa en dosa snus. varför sluta med något så underbart? har ni varit beroende av något någon gång, läsare?

vi åkte pulka i vinterlandskapet. jag häpnar över det vinterväder vi fått uppleva nästan hela jullovet. helt otroligt vackert. jag tror jag älskar vintern ändå. när den är såhär. barnen frös och vi svettades.

sen gick vi in och tände ljus, drack varm choklad och så släckte vi ned. Ebba ville att jag skulle berätta en saga. då berättade jag om när min farmor var liten. farmor föddes i februari 1915. snart blir hon 95 år alltså. Ebba är mycket fascinerad av "berättelser om dåtiden". att de hade varken dator, mobil, tv eller lampor verkar ju helt absurt i hennes öron.

i morgon är min sista dag på jullovet. men första arbetsveckan är bara mån, tis och tor så det känns okej. blir lite skönt att få äta lunch i lugn och ro igen ;)

1 kommentar:

Evelina sa...

Beroende, hua ja. Rökning tex. Svårt att sluta med!