torsdag 7 januari 2010

Confusing

förvirrande att jobba mån, tis och tor i en vecka. blir veckovill. igår natt var bra. natten som gick var en skitnatt igen. inte lika illa som i förrgår natt, men likväl en skitnatt. ellen låg och pratade om en spindel som kröp i sängen. jag vet inte. för man verkligen över sina fobier på sina barn så lätt? vi såg en spindel när vi var ute hos mina päron. hade det varit före barnen hade jag illtjutit och lämnar rummet. nu sitter jag kvar. lugnt. mormor sa att den spindeln bodde inne hos dem nu på vintern och jag skrattade och sa att "men den är ju söt". hello, av detta kan väl inte barnen utläst att jag tycker att spindlar är bland det äckligaste som finns?

jag tycker jag blivit bra på att dölja min spindelfobi. den enda fobin jag inte kan dölja är min getingfobi. jag vet att hata är ett starkt ord, men jag HATAR getingar. de är så vidriga att jag blir förbannad bara jag tänker på dem.

igår hemmadag. vi var hos en grannfamilj och lekte lite på förmiddagen. gick en prommis när de små sov. det var KALLT. sedan lugn eftermiddag/kväll. J stack iväg till nån kompis och min kompis M kom hem till oss. barnen älskar henne. hon är typ bäst. och jag känner mig som 15 år när jag skriver att någon är TYP bäst. men det bjussar jag på idag.

när jag skulle åka i morse fanns mystiska spår jämte bilen. efter att ha kollat lite google så gissar jag på att spåren kom från en stor älgtjur. coolt! den måste stått och spanat in vår snygga volvo för spåren var precis någon meter jämte bilen.

hepp. sista jobbrycket denna veckan.

2 kommentarer:

TvillingTur sa...

...Svante fick tidigt i höstas uppgiften att rita ett sommarminne på dagis. Han ritade en spindel och berättade då om hans spindellivrädde mamma som gapskrikigt åt en stor spindel på golvet här hemma. Eftersom hon var ensam hemma med barnen var hon ju ändå tvungen att göra något då hon absolut inte kunde stå ut med detta oinbjudna besök. En granne fick helt enkelt komma in och fixa biffen. Detta var tydligen Svantes starkaste sommarminne från sommaren 2009.

-tobias.

Linda sa...

så underbart. kan inte sluta skratta. barn minns alltid de rätta prylarna.