söndag 17 januari 2010

Kul barnvakteri

på förmiddagen har vi passat grannens pojk. han blev 2 i november och alla fyra barnen lekte fint. stora E lite frustrerad då och då för att de små inte alltid gör som hon vill.
nu har han gått hem. de små sover. E och J drog iväg på några ärendet. huset är för en gångs skull tyst. skönt.

på tal om skönt så ska J och jag ut och äta ikväll. barnens farmor hennes sambo ska passa kidsen. första gången hon lägger dem (bara mina föräldrar har passat de små på kvällstid förut). det kommer nog gå bra. hon ville ha en checklista, så det ska jag ordna. annars tror jag att barn är mer anpassningsbara och "fogliga" när någon annan passar dem. ska de bråka så gör de det med mamman och pappan. bra det förresten. egentligen skulle vi gått på bio också, men filmen vi (läs: jag) ville se var fullbokad. efter att ha sett trailern till Avatar vill jag bara inte se någon annan film. det får bli en annan gång alltså. ibland är jag så himla barnslig. "är biljetterna SLUT? nej, då vill jag inte gå på bio. jag vill BARA se den filmen!" löjliga jag.

ska surfa runt lite nu innan det är dags att väcka de små.

Inga kommentarer: