onsdag 3 februari 2010

Bilder

tänkte lägga in bilder. tog några fina idag. på grannarnas nya tvillingar. men jag har som princip att fråga folk innan jag publicerar bilder på deras barn i bloggen, så det törs jag inte. deras småtjejer är iallafall PYTTIGA, bara knappa 3 månader, men ack så söta. två små sockerbitar. storebrorsan går inte av för hackor heller. han är jämngammal med ellen&ester...så de har "fritiden ordnad" hemma hos dem också.

grannarna var här på middag/semmelfika idag. väldans trevligt mitt i allt bus och stoj. känns underligt att det inte var så längesedan som det var vi som hade såna där småttingar. man minns knappt något alls känns det som.

det där med "fritiden ordnad". så sa en kvinna/expedit en dag när vi var i Lerum och spanade in vigselringar i typ september 2008. hon tittade på J, hon tittade på mig...och sen på barnen och utbrister (med glimten i ögat): "ni har fritiden ordnad, ser jag". det tyckte jag var så fint. så roligt. många andra frågar hur jobbigt vi har det och hur hemskt det måste vara. då är det roligare att höra något skämtsamt. sån är iallafall jag. en gång på IKEA träffade vi en kvinna från byn. jag var då höggravid med ellen&ester och vi berättade att det var två där inne och hon utbrast: "STACKARS ER!"...inte så kul att höra.

man får stå ut med en del kommentarer som tvillingmorsa. jag brukar mest säga ett enda ord: INTENSIVT. det är liksom det ord som bäst beskriver vår tillvaro. men jävligt roligt har vi. aldrig att glädjepuffarna kom så ofta före barnen. då såg man fram emot mer stora händelser. nu är vardagen ljuset. så fint vi har det!

kramkram. sov så gott. och kom ihåg att för den som inte vet vart han ska segla, finns ingen lämplig vind. fniss.

2 kommentarer:

Åse sa...

Ja "supermum" iallafall. Jag tycker du e grym, som jonglerar runt jobb, tre sockerbitar och en fin karl! Tycker jag har fullt sjå med en snäll liten sockerbit. Måste vara glädjepuffarna! Din blogg gör mig glad, du hjälper mig att titta lite närmare på livet och fokusera på allt det som är bra, sockerbitar och karlar! Kram!

Lotta Koitrand sa...

Lite sent, kanske. Men om du får lust att publicera våra gryn nån mer gång, så är det fritt fram :-) *lite stolt*