onsdag 24 februari 2010

Signs of mother hood (motherhood?)

några säkra tecken på att man är småbarnsmorsa:

1. minst 2 fettfläckar på varje par brallor (ens egna alltså)
2. har slutat tycka att snor är äckligt (iallafall mina barns)
3. delar min egen mat i yttepyttesmåbitar (så att jag inte ska sätta i halsen?)
4. tittar mig förvånat om på lunchrasten på jobbet (varför hänger ingen i min tröja?)
5. har helt slutat bry mig om utseende då det gäller åtminstone ytterkläder (kläder efter väder!)
6. oroar mig för småsaker på golvet på jobbet. vill ju inte att mina kollegor ska sätta i halsen?! går runt och plockar upp små gem, häftstift och häftklamrar (och annat bös)
7. fantiserar konstant om en hel dag i sängen
8. skriker onödigt högt "JAAAAAAA" på stormötet på jobbet när någon föreslår att vi ska åka på SPA för "måbrapengen"
9. jag tidsoptimerar ALLT (försöker ta mascara och borsta tänderna samtidigt klockan 06 på morgonen...reslutat = ännu svartare under ögonen)
10. lättrördheten...börjar nästan gråta varje gång något av barnen gör mig stolt. detta händer ju flera gånger om dagen. HUR kan man bli rörd över att någon lärt sig färgen lila? (resultatet?... mascaran rinner och jag blir ÄNNU svartare under ögonen)


over and out.

2 kommentarer:

Vikkan sa...

*ler stort och igenkännande* på allt utan mascaran för den har jag rationaliserat bort för länge sen! ;-)

Kram

Lindas trädgårdsblogg sa...

*fniss* Jag tänkte på det efter att jag varit hos er att jag inte kollat mig i spegeln, jag menar jag hade ju mössa på mig när jag kom och håret stod säkert i alla riktningar. Jag har ingen aning! Kolla spegeln-reflexen har försvunnit för mig.

Sen hade jag en stor fläck på magen när jag kom till jobbet idag. Illa.

Också lättrörd över deras framsteg! Idag sa dom äntligen traktor! Väntar att deras andra stora intressen ska få ord nån gång: grävmaskin, brandbil och ambulans! :-)