lördag 20 februari 2010

Utsikt

snart ser vi inte alls ut från Ellen och Esters fönster. det är snö snö och snö ivägen. i förmiddags försökte vi åka pulka. vi sjönk mest ned i snön. det har kommit MYCKET snö. jag är rätt trött på att blogga om snön nu. men vad ska man göra?

E leker med L. ellen och ester leker "mammapappabarn". J kom precis hem från att ha varit och klippt sig hos sin mor som bor 100 m ifrån oss.

lördag.

ledig. njuter.

förut, när ellen och ester precis vaknat från middagsluren och satt i mitt knä och gosade...samtidigt som Ebba kvittrade vid sitt pärlande...då drabbades jag av en sån där akut lyckoattack. det är så fantastiskt underbart jävla ljuvligt detta livet. så fina mina barn är. de är friska. min man är ............... ja, jag ska inte älta lyckan. men den gror inuti mig som en värmande ljuslykta.

ikväll melodifestival.

i morgon tvillingträff. om de kommer hit förstås. i snöyran. hoppas det. jag hittade ett par rabarber i frysen. om jag är ambitiös blir det kanske en paj. eller två.

Inga kommentarer: