torsdag 4 februari 2010

Dunbolster

vill börja med att säga till Åse att din kommentar verkligen gjorde mig glad. kramis!

har precis lämnar småsockergrynen på dagis. när J lämnar så är det oftast sent. de hinner gå hemma och drälla en bra stund innan de går. när jag lämnar är det välling, kläder, tand- och hårborstning, påklädning av ALLA VINTERKLÄDER, ner i vagnen och sen går vi. ingen tid för bus och stoj. de är SÅ DUKTIGA alla tre på morgonen. samarbetar. så fina. ibland har de invändningar mot mitt upplägg (tex vill Ellen gå till dagis själv), men när jag förklarar att jag måste till jobbet så är de så förstående så. skulle jag låta Ellen gå till dagis skulle jag ju inte komma till jobbet förrän till lunch ungefär och då tror jag många här skulle bli fundersamma. så lycklig man blir. idag var gångvägen till dagis plogad också. liiiiiiiite lättare då. E hade sin fina nya mössa som hon fick igår av tvillinggrannfamiljen (nytt ord).

nu ska jag jobba. i morgon ledig dag. kanske ÖF. kanske pulkaåkning. kanske något annat.

en till bra grej. jag har somnat i hyfsad tid och fått sova hela nätterna hela veckan (alltså 3 nätter hittills, 4 om söndagsnatten räknas in) och det gör så gott för mammasjälen med sömn.

1 kommentar:

Carola sa...

Åh, vad härligt att du fått sova. Det är ett av mina mål med 2010, att gå och lägga mig i tid och få ordning på ca 7h sömn/natt iaf. Det går SÅDÄR hittills, men jag jobbar på det:-).
Själv har jag inte sovit så mycket sedan halv fyra då sonen började kräkas. Maken har tagit mycket men jag kunde inte sova ändå. Sonen är urduktig, springer själv till toaletten när det är dags. Märks att han börjar bli stor:-).
Apropå kommentarer om många barn, tvillingar mm brukar jag (intensivt kör jag också ofta med) svara (har snott det någonstans ifrån): "Det är mycket jobb men INTE jobbigt". Hoppas du hänger med på hur jag menar:-)
Kramar till dig, hoppas det löser sig med bil och annat.