söndag 28 februari 2010

Ojojojoj

nu snurrar det här. ekorrhjulet. som vanligt kanske?

det är intensiva veckor. J har praktik, vikarierar på skolor och försöker samtidigt plugga. det blir långa dagar på dagis (som längst 8-16) och det svider till i hjärtat. klarar barnen av det? de är ju lite bortskämda annars med J's skoltider...och att få sovmorgon. nu blir det få sovmornar de kommande tre veckorna. känns som en hets. önskar att jag vore lite mer av det rika slaget så att jag kunde jobba mindre ;)

helgen har ägnats åt viktiga saker må ni tro. fredagen var litegrann i dvala. Ellen var lite febrig och vi hängde mest hemma. stora E hade lite bakslag på simskolan, vi får se hur det går nästa fredag. på lördagen var alla pigga igen och det var verkligen en toppendag igår. först var vi och åkte skridskor och sen var vi till Willys och veckohandlade hela familjen. verkligen trevligt! shit pommes... HUR kan man tycka att det är trevligt att veckohandla? jag vet inte. jag är nog helt enkelt bara en tönt. ut i fingerspetsarna. en familjenörd av rang.

idag var en lite mindre trevlig dag. två små loppor håller visst på att närma sig den världsberömda utvecklingsfasen som annars kallas TROTSÅLDERN. det märks på humör. även stora E var på kasst humör idag. hon är lite förkyld och hängig också. på eftermiddagen var vi på middag hos svärfar + fästmö och barnen visade (för ovanlighetens skull) inte bara upp sina ljusa sidor. jag blev matt. kände att jag ville åka hem. eller gå och gömma mig i deras klädskåp. men det gjorde jag inte. jag bet ihop. log och försökte ha T Å L A M O D... det gick okej. väl hemma och barnen i säng var det dags för veckoplanering och månadens absoluta antiklimax: BETALA RÄKNINGARNA. just nu finns inget tråkigare. jag brukar lämpa av den uppgiften på J men han var tvungen att plugga. det gäller att vara en bra fru också. att betala räkningarna någon gång om året ;)

NU ska jag förbereda morgondagens dagislämning. sen sova.

när ekorrhjulet snurrar såhär som idag. då vill jag ha semester. bara gå hemma och dröna med mina ungar kring benen. gå ned till ån och bada lite. dricka saft och svettas i solen. dit är det några månader kvar.

hoppas ni har det fint där ute i etern.

jo, schlagern igår förresten. E tyckte självklart att Pernilla Wahlgren var bäst. J och jag tyckte att Anna Bergendahl ställde skåpet och hoppas på att hon vinner hela spektaklet. E pratar nästan enbart om schlager nu. mest hejar hon på Eric Saade och Timoteij. och på Pernilla förstås.

godnatt.

1 kommentar:

Evelina sa...

Haha, du lägger så sköna ord på din/er status, underbart! Mot våren!!!!!!!!!!!