onsdag 10 februari 2010

Jeans 2

då det gäller frågan i förra inlägget tror AnnaM att det beror på DENSITETEN i mjölk jämfört med vatten. Linda tror istället att det beror på YTSPÄNNINGEN. eftersom jag själv är ett rikspucko då det gäller just fenomen som densitet och ytspänning lämnar jag frågan öppen. I have no clue.

just nu har de små somnat. J läser för E. "Landet Brunsås" står på i bakgrunden. jag vet inte vad jag ska tänka. jag vet bara att jag ska försöka åstadkomma en köttgryta inför i morgon redan ikväll. vi har PROBLEM i familjen att få till middag i tid (före 18). hur gör folk? vad äter ni andra? som vanligt är jag less på falukorv, köttfärsrätter, lax, fiskpinnar, blodpudding, pannkakor och annat "snabbt". vad gillar ni? vad har era barn för favoriter?

ikväll ska jag iallafall göra en köttgryta. receptet har jag hämtat från "Laga lätt". en tidning jag fick prenumeration på av min kompis i födelsedagspresent. eller om det var julklappen (jag fick båda två vid samma tillfälle).

Linda: förra inlägget var döpt till Jeans eftersom jag precis innan jag skrev inlägget hade provat mina gamla älsklingsjeans från Diesel. de är för små. sorg. vad gör man? spara? slänga?

idag är en bra dag. det mesta känns så fint. vi har förresten bokat en helg på Astrid Lindgrens-värld i sommar. Ebba har längtat efter att åka dit länge. men vi berättar inte att vi bokat förrän dagarna innan vi åker. annars har stora sockret en tendens att "haka upp sig" på grejor. bättre med överraskningar.

kram. godkväll och sen godnatt.

3 kommentarer:

Evelina sa...

Tack för tips om Astrid lidgrens värld, vi har klurat lite på semester inför sommaren. Pojkarna är fullständigt besatta av emil och pippi just nu. Kanske blir kanon att åka dit! Det där med mat ja. Jag hade ju för ett tag sedan samma fråga i min blog, kanske kan du hitta något tips där?
Kram

Carola sa...

Vi har också bokat ALV en helg i sommar.
Har inte så mycket råd att ge utan kan bara säga att jag också undrar. Undrar hur alla andra gör för att få ihop det här vardagspusslet? Vi är uppenbarligen inte så bra på att pussla... Eftersom det har krupit fram att vår skoltjej äter lite dåligt i skolan känns det extra viktigt med ett vettigt mål på em/kvällen. Problemet är ju bara att få fram det innan sex och att barnen inte ska somna i TV-soffan medans jag lagar maten...
Inte mycket råd, men ensamma är ni inte. Att förbereda dagen innan, som du gjort, är nog ett mkt bra tips. Veckomatsedel försöker vi kämpa med också men det går sådär.
Kram

Lotta Koitrand sa...

http://www3.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=14709

Snabbt, lätt & gott!