onsdag 21 maj 2008

4 månader!

idag är de fyra månader. inte klokt. J handlar. minisarna sover och E är på dagis. vid 14 ska jag hämta E på dagis och åka direkt till bvc. där möter mor och far upp som ska vara hos oss idag. ni vet, de kommer ju en dag i veckan och liksom skämmer bort mig (lagar mat och hjälper till med allt möjligt).

jag är ju sjukgymnast. en av mina favoritkurser var den i kroppskännedom. jag älskar känslan av att känna var jag har min kropp och kunna använda den på "rätt" sätt. men det här med att ha fått två små barn har liksom slagit undan fötterna på mig på någe vis. min kropp och jag är inte i kontakt med varandra längre. det låter flummigt men så är det. hållningen är helt borta och jag känner mig främmande i kroppen. dels så är ju kroppen väldigt förändrad och dels så har jag aldrig tid att liksom känna efter var jag har mig. måste bli ändring. det känns som att någon har knycklat ihop mig som en pappersboll och sedan slängt in mig i en vägg. någon kväll när de somnar tidigt (som igår) ska jag plocka fram mina flummiga övningar i kroppskännedom och se om jag kan hitta tillbaka i kroppen igen.

nageltrånget är värre. tån är röd. vill inte prata mer om det.

Inga kommentarer: