tisdag 6 maj 2008

Ensam

jag saknar J. har haft honom hemma i tre och en halv månad och nu är han på bilfabriken igen. det är trist att äta kvällsmat själv. så patetiskt detta lät. jag ska ju föreställa en självständig kvinna. jaja...

iallafall så har det gått bra idag. alla tjejorna var tokmysiga hela kvällen. e&e somnade båda före 21.30 och det har ju typ aldrig hänt förut. nybörjartur? E testade lite om samma regler gäller när bara jag är hemma och protesterade lite mot att gå och lägga sig. men hon somnade ändå gott... efter att hon sjungit "bonden tar en fru" säkert 100 gånger.

ska nog gå och lägga mig tidigt. eller se på sex and the city? det har jag inte gjort på evigheter. lagom ytligt för mig. en påminnelse om en svunnen tid. försökte vara intellektuell och få lite koll på verkligheten förut... tittade på aktuellt och vyssjade ellen. men efter cirka 10 minuter kom jag på att jag inte lyssnade. jag bara stirrade tomt på jarl alfredius utan att höra vad han sa. man blir sannerligen inte smart av att vara mammaledig. mammaledig är för övrigt världens dummaste ord. vadå ledig?

Inga kommentarer: