torsdag 15 maj 2008

Fönsterputs

idag var det massagen på fm. skrik och panik för systrarna grus var trötta.

på eftermiddan var mor och far här. träffade knappt E. hon hängde med mormor/morfar/kompisen/vid studsmattan. trevligt att ha mamma och pappa här iallafall. mamma putsade lite fönster och tog som vanligt hand om middagen.

ligisterna (e&e) somnade vid 22.30 idag. måååååååååste försöka få dem att somna tidigare. kanske att jag ska hålla de vakna från 16/17? kommer bli mer gnäll...men kanske tidigare natt? än så länge har jag/vi ju bara kört go with the flow (dvs låtit bebisarna styra)... har en känsla av att de börjar vilja ha mer mat också... mättare barn sover ju bättre. tjuvstarta med smakisar kanske? de blir ju 4 månader på onsdag... då ska vi förresten till bvc också. alltid spännande att se om de växer som de ska...

har förresten precis fyllt i en ansökan om dagisplats för småflickorna. helt sjukt. men det är lika bra. borde kanske gjort det redan då de föddes... söker plats från ettårsdagen (090121) och hoppas på plats från augusti 09. tanten på kommunen är sååååååååå tråkig när man pratar med henne. bara babblar om hur svårt det är att få plats. jag blir bitter. Partille kommun (där vi bor) har en av de lägsta kommunalskatterna i landet. höj skatten och satsa på förskolan och skolan, känner jag bara. i den lilla delen av kommunen där vi bor vimlar det av barn. här har kommunen EN förskola som de driver i baracker. bygg ett riktigt hus till kidsen för f-n. oj, vad bitter jag blev nu. men ärligt... varför satsar man inte mer på barnen i samhället? 23 barn på E's avdelning nu. 4 fröknar men bara en av dem jobbar 100%. jag är glad att E inte har några särskilda behov... för hur ska personalen hinna se dem? när jag blir stor ska jag bli politiker och göra världen till en bättre plats. kanske inte. men sånt här gör mig lite arg. när samhället och de som styr felprioriterar...

kvällsmatsdax. klockan är 23.

Inga kommentarer: