måndag 5 maj 2008

Tippen

J och E är på tippen. slänger vår gamla soffa bland annat. e&e sover. egentid. känns overkligt... tänker på Morgan&Lasse och barnprogrammet Tippen. Morgan Alling är fortfarande en av mina favoritkomiker. glömmer aldrig då han var med i sing a long på tv3 (jag erkänner, jag gillar sing a long) och imiterade magnus uggla. skrattar vid tanken på det. en favorit.

annars känns livet ganska luddigt just nu. det går i ett utan att jag egentligen gör någonting. min kompis som var här igår frågade vad man gör hela dagarna när man är föräldra"ledig". jag hittade inget svar. typ: jo, man går upp på morgonen och äter frukost...sen ska alla ha på sig kläder och borsta tänderna...och sen är klockan 12. sen går vi ut...och sen vet jag inte vad vi gör. jag vet bara att dagarna liksom flyger fram. och då jag tänker tillbaka på tiden sen e&e föddes så minns jag knappt vad som varit. det känns som ett suddigt töcken... är det detta som kallas förnekelse månne?

det är härligt iallafall. dubbelt så roligt med tvillingar. och dubbelt så jobbigt. nästan.

Inga kommentarer: