lördag 31 maj 2008

Tombola

min hjärna är en tombola. det är så mycket att hålla i hela tiden. känner mig jagad, som jag skrev häromdagen... kommer få ep av detta. eller magsår.

idag lördag. E leker med kompisarna A och L här hos oss. de är nästan alltid här och leker. E är lite bossig med sina polare. men hon får lära sig den hårda vägen... jag tror nämligen att alla beteenden bara förstärks om man tjatar om dem. vad tror ni? de är söta när de leker och det är SÅ uppenbart att leken är träning träning träning inför det som komma skall (skolan...vuxenlivet osv).

småfisarna (alias ligisterna) mår bra nu. ester är bara sååååååååååå gnällig. kanske inte helt bra ännu. hon är liksom inte riktigt nöjd någon gång. ofta skrik och panik medan ellen verkar grymt harmonisk och nöjd. ellen kan ligga länge på filten och leka osv. ester blir missnöjd efter fyra millisekunder. ellen äter ju bättre. kanske ester inte är riktigt mätt? ger ju mat men ester vill ju bara ha tutte. ska jag ge ersättning till ester? svåra beslut detta.

man blir så insnöad när man har småbarn. snacka om att leva i en bubbla.

nu ska jag dricka kaffe.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har också två små tvillingflickor. De är också olika. Den ena damen är nästan alltid glad och nöjd och den andra ganska "pipig". Och det är ju så svårt med alla beslut man skall fatta, jag förstår precis hur det känns!