måndag 5 maj 2008

Birro

idag är fotbollskväll mer spännande än någonsin. det stör mig lite att min blogg så ofta berör ämnet fotboll. kanske håller jag, mot min vilja, på att bli intresserad av bolljagaridén? idag har iallafall fotbollskväll bytt programledare och redaktion med kobra (kulturprogram). intressant.

jag såg på svt24 när hon den där polischefen pratade. hon pratade just om det där... att man ska byta plats på folk. ge folk jobb som de inte förväntar sig att få. för att "röra om i grytan". detta tyckte jag var en grymt bra filosofi. hon hade till exempel gett ett jämställdhetsprojekt till en medelsålders man som var helt ointresserad av jämställdhet. han hade kommit med massor av bra idéer och debatten hade blivit rykande het. hade jobbet istället gått till en jämställdhetskämpe av mer traditionell stöpning hade idéerna redan varit gamla och debatten hade uteblivit. kanske? den dag jag blir chef ska jag använda den typen av ledarskap. asflabb. jag ska aldrig bli chef.

idag somnade bebisarna ganska lätt. J och jag har vår "sista" kväll innan J börjar jobba. då passar E på att vakna efter en mardröm. sååååååååååå typiskt. E vaknar VÄLDIGT sällan om kvällarna. senast var i december då hon hade kräksjukan. så nu sitter jag här. småttisarna sover. J ligger inne hos E och "söver" om henne. hon hade drömt om ett hål och en nyckel av något slag. läskigt.

dags för te. honung, kanske? jag tror det.

måste bara tipsa om en dikt. "en värld är varje människa" av gunnar ekelöf. då du läser den. ha i åtanke hur lik en atoms uppbyggnad är vårt solsystem.

Inga kommentarer: