tisdag 13 maj 2008

Kvällsmat

idag har tjejerna och jag haft en mysig dag hemma. intensivt som alltid. men mysigt. fick liiiiiiite myspaus med E en stund under bolibompa. passade på att lukta på henne och krama henne extra. läggningsproceduren med småttisarna är ju inte lätt. men de dagar då de liksom är krävande en i taget känns ok och så var det idag. först somnade ellen vid 20. då ammade jag och pysslade om ester. sen somnade ester vid 21 och då vaknade ellen... då ammade jag och pysslade om ellen som somnade nu strax efter 22. nu äter jag kvällsmat och hoppas att de sover gott nu några timmar. dricker flädersaft till kvällsmaten. smak av barndom. gott.

på tal om ingenting är E så duktig att jag blir gråtmild. världens bästa storasyster. världens bästa unge.

ringde J på jobbet men han spelar kort med grabbsen. får ringa om en stund igen.

dags för lite Linda-tid. ensam med mig själv. så skönt. känns lite konstigt dock. längtar till i morgon bitti... vaknar ofta med ester vid bröstet och så ler hon mot mig när jag ser på henne. då är jag lyckligaste mamman...

Inga kommentarer: