torsdag 22 maj 2008

Syrr

idag är syrran här. vi ser lite schlager (sjukt många dåliga låtar)...nu är hon nere och fixar te. och jag hoppas att kidsen sover för natten. la precis ner värsta gaphalsen (ester). klockan är 22.

i morgon är det E's stora dag. känns lite pirrigt. blir alltid lite vemodig när hennes födelsedag kommer. tänk att det nu är FYRA år sedan jag fick henne till mig. min stora tös. extra känsligt nu när vi har två till. känns som att E tagit ett steg från mig sedan de föddes. kanske naturligt? jag bara hoppas och hoppas att hon förstår att jag älskar henne så mycket som jag gör. kärleken till ett barn är sannerligen villkorslös. att få barn är att ha hjärtat springande utanför kroppen sa någon nån gång. så sant så sant. J ska vara ledig i morgon och vi ska åka till ett glasskafé här i närheten och fira lite. sen blir det nog lite förberedelser inför helgens partyn också...

känner mig sliten idag. och lite stressad inför kalasen. vill ju ha fint och att allt ska bli bra för alla. särskilt vill jag att E ska bli nöjd. vill att hon ska känna att det är HENNES kalas. har ni tänkt på det förresten? att kalas för barn sällan är barnvänliga... när E fyllde ett år bjöd jag släkt och vänner på korv med bröd och pannkakstårta. då fick jag lite kritik... någon tyckte att man liksom inte bjuder på korv... men E gillade ju korv. och pannkakstårta. mycket åsikter men lite insikter så en vän till mig en gång. så är det.

citat för dagen: för den som inte vet vart han skall fara finns ingen lämplig vind.

1 kommentar:

Evelina sa...

Korv med bröd och pannkakstårta tycker jag visst man kan ha!!
De skulle mina killar vilja ha på sitt kalas!
Det är ju för barnen man har kalaset!