måndag 5 maj 2008

Pool

igår var vi hos mina päron och hade det gôtt. E hade poolpremiär på träaltanen. härligt. e&e fick ligga under parasollet. mysig dag. men intensiv. det är ingen rast och ingen ro med två spädisar. i morgon börjar J att jobba. jag intalar mig att det kommer gå bra. rapport kommer såklart.

på tal om det här med kärlek. för sisådär 10 år sedan när jag gick på Rudebecks gick jag "skrivarkurs" som tillval. lärare var studierektorn Roland (en vis man). han hävdade då bestämt att kärlek handlar om anpassning. i min ungdoms naivitet vart jag sååååååååå irriterad på den åsikten. MEN ingen är väl sämre att man kan ändra sig, eller? kärlek handlar i mycket stor utsträckning om anpassning. om man vill att det ska hålla alltså. att vara nykär och förälskad klarar alla. men att leva i en vardag och få det att fungera samtidigt som kärleken och passionen ska finnas kvar. det handlar om anpassning. Roland hade rätt. typiskt. nu låter jag säkerligen tokcynisk. men det får vara så för den här gången.

have a nice day!

Inga kommentarer: