fredag 16 maj 2008

Blod

det där jag skrev i morse om idealist vs. realist. allt är så dubbelt och there's always a but. jag gillar inte actionfilmer. inte min grej. fånigt när folk håller på och slåss/har biljakt eller dylikt. ännu värre när de verkligen har ihjäl varandra på film. hemskt. I'm a pacifist. MEEEEEEEEEEEEN så kommer undantaget. idag gick Kill Bill vol. 1 på svt. och även om det tar emot att säga det så är jag imponerad. i den filmen fullkomligt sprutar ju blodet och idealisten i mig skriker neeeeeeeeeeeeeeeeeeeej. men det går ju inte att förneka. handlingen är grym. filmen är så fantastiskt snyggt gjord (bild, musik osv) och sen är ju Uma Thurman ungefär den absolut coolaste kvinnan i världen. I wanna be her. nu har jag erkänt det. nästa fredag kommer tvåan och jag kommer att titta.

ikväll var flickorna liiiiiiiiiiite mindre kvällsgnälliga och somnade relativt enkelt vid 21.30. efter det plockade jag undan här hemma i nästan en timme. helt otroligt hur mycket grejor E kan riva fram på en dag. i dagens skörd: massor av pappersklipp, lim, sax, pennor, diadem, kläder, vintervantar, raggsockor, prinsess-skorna, 7 dockor, playmobilgubbar (cirka 10), en skokartong som E gjort om till ett hus (efter inspiration från Evas pysselshow på Bolibompa), maaaaaaassor av teckningar, böcker med mera. tilläggas bör att E var duktig och städade undan en del själv innan dagens bolibompa... jaja...så är det ju med barn. grejor överallt. hela tiden.

på tal om bolibompa så var det rasmus på luffen idag. I love.

godnatt. jag är trött som en apa.

Inga kommentarer: